fredag 21 januari 2011

Nu åker kulorna

Lillskit har ju som bekant varit i kris sen han föddes, nu e de värre än nånsin.....
Hoppar bits står på bakbenen typ mesta av tiden, börjar inse att detta är ohållbart då han faktiskt e en skaderiska hela han.......
Lilla vetrinären va här idag och skulle vaccinera Lillskit, jag plocka in honom i stora stallet med de andra grabbana, när han fick 1;a sprutan uppförde han sig exemplariskt, det e ju nån månad sen, nu tror han att kan besegra hela värden.
Gick bra ett tag sen gick jag ut och hörde hur han börja härja därinne, Lets Dance juryn hade tappat hakan om de sett när han står på bakbenen och dansar runt i boxen på två ben o det hela avslutades med ett brak och han trilla pang ner, upp igen och tosa litta till......
C fick kuta o hämta Lillskits mamma i hopp om att han skulle lugna ner sig litta, alla samarbeta bra med tutti i dörrhålet fick vi tryckt i han sprutan, och vetrinärens kommentar när hon va i hans box va bara:
-Anette, han e jättestor, hur stor ska han bli??
Hur ska jag veta det, men jag tror de har en ardenner på Penarpsgården där Lillskits pappa bor ,som jobbar xtra, och han jobba nog när vi var där......

 Lite disskussioner med vet om kastrering vilket hon tyckte va en strålande ide då hon såg hur han hade förändrats, men så undra hon:
-Hur har vi det med kulorna? Vi går o kollar.
Fånga in monsterbebis i sin box o den lilla vetrinären försvinner bakom hans rumpa nånstans och 10 sekunder senare tittar hon upp igen med ett ansiktsuttryck man som hästägare aldrig vill ha på sin vetrinär,
Jag hann tänka:
-Det är inget föl, det är en tjur.
-Det finns inga kulor, men 2 snoppar
-Han är en utomjording.
Men hon sa bara med lite darr i rösten:
-Anette, jag har aldrig kännt så stora kulor på ett 8-månaders föl, jag menar allvar, de e gigantiska, här flödar hormonerna!
- Vi kan kastrera när som helst!
C vän vi kan kalla honom O, som var med i stallet, blev blek när jag fråga vetrinären.
-Kastrerar du 14åringar oxå???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar