söndag 16 januari 2011

Hela tiden klabb!!

Lillskit e ett stort problem för mig, det kvittar hur vi gör så ställer denna varelse till det, hela tiden..............
Ponnyfamiljen va bortbjudna lördag redan kl 16, lämnar hemmet 15,30 alltså måste lillskit plockas in 14,30 då vi ska hinna vaska av oss hästdoften.....
Detta insåg jag snabbt att det inte skulle bli så bra då klättrar han nog ut innan kl 23 för att datta på sin älskade mamma. Vi tog ett beslut att dela flocken ,Brasse ,Spray och Little Devil(Dennis) plockades in och resten tog vi beslut att låta va ute.
Ponnyfamiljen åkte bort, åt gott och hade väldigt trevlig och kl rann naturligtvis iväg,och mitt i natta skulle vilddjuren plockas in. C o jag begav oss ut o satiken vad hade hänt, isbana på gården, röglespelarna hade gråtit av avund om de hade fått se min isbana.
C tog  tag i problemet , såg henne försvinna i natten o visp kom hon tillbaka med gamla damen Pärla, gick hyvsat, men de två andre skulle en bit till över gården o isen.
Vi fick på grejerna och börja vandra, då helt plötslig kommer Lillskit springande förbi mig o C hängde hysteriskt kvar i grimskaftet.
-Släpp inte c, vrålar ponnymamman
-Nej ,e du dum i huvet fick jag som svar.medans hon hängde krampaktigt kvar i fölet......
Vi bytte repo nu fick jag tag i Lillskit, han stod på bakbenen och och apa sig alldeles förskräckligt, C fick tag i fölmamman och jag såg hur de sakta men säkert gled iväg över isen....
Kvar stod jag med en hispig fölunge mitt i natten på en isbanaoch jag bara undra
-VAD GÖR JAG HÄÄÄÄÄÄÄÄÄRRRRRRR
Men gemensama krafter fick vi i även lillskit men kanske inte under tystnad för ett två tre står det en varelse bredvid oss:
-Kom han lös, fråga den
Då visade det sig att det va min käre granne,iklädd stövlar regnkappa och en alldeles för stor regnhatt, han e över 90 år o jag fråga :
-Vad gör du här, sover  inte du?
-Jag öser vatten svara han, fyllar en glassbytta o sen häller jag den i en spann och sen får jag bära iväg med det, annars rinner det ner i källaren, sa min kära granne.
Hur länge har du gjort detta undra jag
-Hela kvällen, sa han, får nog hålla på hela natten ,sa han
-Vill du ha hjälp ,fråga jag
-Nej, sa han och lubba iväg i natten.......
-Jag kunde iallafall gå o lägga mig när vi väl klubbat ner Lillskit, det kunde inte han,
SÅ DET E KANSKE INTE  MEST SYND OM MIG I HELA VÄRDEN, DET FINNS DE SOM HAR DET VÄRRE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar