tisdag 8 februari 2011

Nu e de över !!!

Den store dagen va inne idag, lugnet skulle åter lägga sig över poppelhagen, dimmorna skulle lätta allt skulle bli bra igen. Monsterbebis skulle kastreras.
Morgonen började ju inte så bra med en 20 meters gran i trädgården, liggande och under den låg min grannes telefonledning i bitar haha...
Hästar skulle ut i stormen på morgonen så Lillskit kunde förberedas för sin dag.
Den lilla vetrinären anländer vita rockar plockas fram och vips så hade stallet förvandlats till lasarett....
Vet stack i sprutan på lillskit sen skulle han flyttas till en annan box,
_ Du behöver nog inte kjedjan nu, sa vet.
Ojå, tänkte jag du vet inte vem det är du ha stuckit, , men ack inom loppet av 3 sekunder va Lillskit i annan värld , jag blev placerad i hörnan av boxen med fölungens huvud i mina armar så han inte skulle tappa det.... Han snarka gott det lilla livet.
Den lilla vetrinären kröp under magen och började arbeta febrillt med att göra en det av min lille monsterbebis....
Det flög blodiga sevetter, sprutor, klämmor och till slut kom de små liven som har stält till så mycket elände för oss, där låg de på stallagolvet och såg faktiskt inte så farliga ut längre......
Och en liten timme senare va allt över, ponnymamman kunde andas ut, äntligen litta lugn och ro
Och mitt på golvet stod en ICA påse med helaPoppelhagen Noblezze manlighet....och i boxen en fölunge med tom blick



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar