tisdag 18 januari 2011

C bruten näsa ?????????

Nu hänger han löst igen den lilla vandalen, i kväll när vi skulle plocka in de fick han spel när vi släppte upp dem i en ny hage, glad som en fyllehund, satsa han allt vad han va värd, forcera staketet, C stod i hagen och höll Tutti, jag va i stallet och dumpa Paarla, då hör jag ett vrål som inte va av denna värd och nån som galoppa. In i stallet på bresladd kommer han, monsterbebis, samtidigt som jag hör C vråla, de 4 stabila hästarna  började undra va fan gör nu Lillskit här o skruva litta på sig.
Jag brottar ner lillskit och hör C komma.......
Med ena handen höll hon sin ponny och i andra fjäderlinan som hade trasslat in sig i hennes hår och allt va i ett  enda virrvar.
Handtaget på linan hade gett henne en smäll ,när han sprängde linan ,som nog inte va så snäll. lilla c näsa va redan dubbelt så stor och riven i hela facet va hon och blodet rann och även tårarna........
OCH ÄN EN GÅNG UNDRAR MAN VAD MAN HÅLLER PÅ MED??
Är detta lagen om alltings jävlighet, jag har 28000kvm, c näsa är ca 2 cm och ändå hittar handaget som har vatt uppe i himlen o vänt hennes lilla kran bara för att nita henne.
En av mina vänner är sköterska varav hon fick ett samtal om C näsa o även ett mms där hon konstaterade att den nog inte är bruten, tänk teknikens under, prognos på tele!!

2 kommentarer:

  1. Där ser ni hur det är att vara uppfödare. Klabb forcerade staket. Blåa tånaglar. Orangutang armar. Högt blodtryck. Dålig rygg. Inridning. Utgifter. Osv. Sedan skall man sälja. Sälja nääää.... idag vill gärna folk ha en häst med bästa stam, vacker som en dröm, den skall kunna hoppa hus, röra sig som en gud och ridas ibland av en totalt oerfaren ryttare som ändå skall kvala till sm, lägg därtill att man helst vill ha betalt för att ta emot den. Jag skall börja med hund kennel i stället, lägger ner dessa idiotiska ideerna om att föda upp vackra hästar den drömmen är för kostbar. Valpar skall det bli:)

    SvaraRadera