fredag 7 januari 2011

C lämnar hemmet

C förklarde för sin mamma att hon tänkte åka bort ett tag,(Vila upp sig tror jag),
-Jag åker tors em så kan väl du hämta mig på fre?
Snabbt räkna jag ut att då måste jag ta in o ut Lillskit en gång på vart håll själv............... utan C och hennes lugn ,skit oxå tänkte jag!
Sagt o gjort ,C lämna Poppelhagen .ponnypappan leasades in för att hjälpa till litta!
Torsdagkvällen kom och vi lyckade baxa in alla odjuren på rätt ställe, nöjda med det börja vi fundera på det här med täcke. Ponnypappan klädde av Spray sitt täcke;
-Det e inte konstigt han inte rör sig i hagen, han kan inte, det väger ju 400 kg detta täcket ,vrålar han medans han rullar runt på stallgången inlindad i Sprayens rymd-dräkt,kämpandes för att komma loss. Så småningom  fick vi på pyamas på ponnisarna och vi va väldigt nöjda.
Morgon, suck, lillskit ska ut,han e mycke lättare att ta i retur in än ut i hagen......
Nu visade det sig att han dessutom inte va på något solskenshumör denna morgon,trodde nog ponnypappan va en ponnydutte för han bet väldigt mycke efter honom,samtidigt som han körde nån afrikansk quickstep i boxen.
Långt och då menar jag låååååångt  om länge va djuren i hagen och ponnypappan enda kommentar som vanligt:
-Här e för många hästar, gör nåt!!!!!!!!!!!!!!

SÅ HÄR LITEN O PRICKIG TRODDE JAG HAN SKULLE BLI......................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar