fredag 21 januari 2011

Klippa Spray

På Onsdagen lastades C 2 ponnisar och åkte till  hoppträningen, nu efter jullovet! 1:a gången med Brasse så alla va spända på hur det skulle gå.
Spray fick ta första passet,och när ridtäckena plockades av titta tränaren lite och påpekade att djuret va lite  långhårigt, jag sucka litta, tog inte lång tid innan nästa kommentar kom:
_-Ni forar bra i Poppelhagen, sa tränaren med glimt i ögat!
-Det e lite så vi ser ut i Poppelhagen, svara jag, långhåriga o tjocka i varje fall ponnymamman+ 4 katter o 4 av 6 hästar....................
Träningen gick över all förväntan,alla va nöjda och glada och vi begav oss hemmåt!
-Vi måste klippa spray, sa C
-Ah nej sa jag de fäller snart så det behövs inte...................
Spray e ett as att klippa och detta undviks så länge det bara går.......nu gick det inte längre
Klippmaskinen plockades fram och skyddsutrustning kläddes
på och sen va de bara att hoppas på att man överlever....
Kvällen till ära hade det lånats hem en brems......
Jag har aldrig sett en ponny skifta så i höjd som detta djur gör ena minuten e han låg som en shettis och nästa hög som en friser, tror han e super kittlig åmar sig som en orm.......
-Vi ska kanske prova bremsen, sa C
-Jajamensan, sa jag och plockade fram den försökte få den om mulen på sprayen som inte alls va villig till detta..
-Vi skiter i den sa jag till C, han vill ju inte.......
Denna ponny kan nästan göra som han vill, jag fullkomligt avgudar honom.
Blev inte så bra med klipperiet, men vill man intebli bremsad vill man inte
Hade ni velat????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar