tisdag 31 januari 2012

Kylan slår till i Poppelhagen

Kallt kallt kallt e de, människorna i poppelhagen gillar inte kylan....... de  fyrbenta vännerna  gör inte de heller.
De huttrar, frustar tjurar piper mm, glor snett på mig precis som om det e mitt fel att deras hage ser ut som en rått så dålig rodelbana .
Idag vid hemkomst skulle djuren plockas in, till min fasa va där bara 5 synliga riddjur, spray va väck
-Nu har han begått självmord tänkte jag, slängt sig själv i dammen pga depression.....
Kallade lite försiktigt på honom, inget svar, höjde rösten lite och plötsligt fick jag en rungande gnäggning tillbaka som fritt översatt kan tolkas:
-o var i hela röda he,,, har du varit människa????
Grimskaft sattes på den annars så fromme ponnyn och han studsa hela vägen in i stallet stegra och krumbukta sig, gona så smånningon till sig lite.
Den lilla vita diamanten undrar nog vad de e för dårhus hon hamnat i , ena dagen e man prinsessa för den galne irländaren, nu har förälskelsen lagt sig o hon är inte värd mycket i hans ögon.Han biter, puttar  grymtar och till o med sparkar efter de lilla livet om hon bara tittar på honom, snälla låt de bli plusgrader snart.
När vi hade hackat loss Doris och DSD(den svarta djävulen) så va de ju bara lillskit och hans styvmamma kvar.
Man ser nästan på honom när han har skit för sig, ögonen rullar o det kommer nåt konstigt vitt från munnen.....
Denna gången hann jag inte ens öppna klart ,innan han började och vifta med dessa förbannade framben, med ponnymammans tjocka huve mitt mellan alla monsterben.
Med en tosig häst i ena handen, isbana att gå på o hovar runt öronen, rann de plötsligt över för ponnymamman som lägger upp ett LEJONVRÅL
Tiden stannar, lillskit står stilla o bara glor, C o Pärlan fryser till is o glor, hunden stannar upp och glor, man kan höra hur singeln sakta rör sig i skräck och glor.........
Färden fortsatte i lugn takt och Poppelhagens Noblezze uppförde sig utmärkt resten av den långa  vägen till stallet.
-GODE GUD LÅT DE BLI PLUSGRADER SÅ DE BLIR SOM VANLIGT....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar