onsdag 25 januari 2012

Diamanten är nu mätt

Diamanten behövde ett mätintyg,Tid beställdes och ponnypappan skulle köra in till HBG djursjukhus.
Nu visade de sig att han jobba så det gick ju inte , kvar va då jag o de som känner mig vet ju hur glad jag e för att köra släp o in i stad dessutom.......................
Natten har tillbringats med mardrömmar o svettningar, nervös hela dagen sen va de dags.
C lasta in den gode Diamanten och vi gav oss väg, hitta dit direkt (Följde efterett annat hästsläp jag hitta på E4)
Diamanten va lite stirr i släpet så ponnymamman utbrast:
-Lugna dig
Då spånner C ögonen i mig och säger med hög o ljudlig röst:
- E de nån som ska lugna sig e de väl du mamma, du e ju helt uppjagad....
Varvid jag tog ett djupt andetag och vi  gav oss in  till mätkvinnorna. de påminde lite om de 2 damerna i tvprogrammet;
How clean is your house,
Nu va de nog oxå litta uppjagade och hysteriska och tyckte det va jättekul att vår Diamant va Flugskimmelskäck jag blev litta mer nervös då jah aldrig har hört om en vit skäck men jaja
Ponnyn mätes så nu är det mesta klart o C va mycket nöjd med hennes uppförande (Snällhetspillerna sitter i fortfarande)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar