söndag 22 augusti 2010

Rymling

Jag har som vana varje morgon jag vaknar gå ut i köket, och titta ut genom fönstret och räkna in mina djur!
Man räknar 1 2 3 så e alla ponnisar där kollar lite högre upp så räknar man  1 2 3  och då e fölis o gänget där.
Imo´rse när jag som vanligt räkna 1 2 3   o 4 vad i helskotta nu då yrvaken som man va, men jodå då har den lille parveln kröpit genom staket in till ponnisarna....
De så märkbart trötta ut på honom då han terra de alla tre på en gång. Han kan han.....
Hans ömma moder hade nog tyvärr inte saknat honom alltför mycke eftersom de stod kvar lugnt o beta.
Lite senare kom Mrs X, monsterbebis har ju vilat ett tag från sina lektioner men idag va de tid o ta tag i det igen. En promenad och han uppförde sig exemplariskt, tur jag har Mrs X.

Imorgon drar skolorna igång igen för döttrarna och allt blir som vanlig igen, får nog börja kalla på dem vid 3 i natt.
Stordottern och hennes kompis tog en tur på åsen i helgen, kom tillbaka lite fundersama,
-Mamma, vi såg ett helt gäng danskar som stod på plankor mitt i skogen och på andra sidan en stor man med gigantisk kockmössa som sa HEJ.
Började genast fundera;
1. Nu e de kört, tjejerna har börjat knarka......(fast de e ju inte typen precis men man vet ju inte)
2. Ha jag visste de, Robinsson spelas in i Sverige, o inte på nån jävla karibisk ö som de skryter om.
3.Några urtidsmänniskor har grävt sig fram från Åsen och de har nån fest o headhuntat kocken från TV-shop.
Fick aldrig reda på va de gjorde där, kommer att fundera på detta så länge jag lever.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar