torsdag 19 augusti 2010

Ponnypappan

Idag hade minsta dottern hoppträning.Hon har åkt in i en fikagrupp med bara 2 elever och 1 tränare.
Super,och jag har fått stränga order om att hålla mig utanför banan, för när det byggs en oxer spänner dottern ögonen i mig o säger:
-MAMMA JAG VILL INTE HOPPA!
Varav den kärleksfulle modern som  man är, travar genast bort till tränaren och förklarar att det är för högt......
Idag byggdes oxern ,jag stirra stint in i en vägg så inte ögonkontakt uppstod och dottern hoppa! YEA
Dotterns ponny är en stabil ponny vid namn Dennis, han e lite för kort och lite för låg för att passa ihop med sin mage med väldigt sööt!
Tänkte berätta hur det gick till när Dennis kom till Poppelhagen.....
Dotterns förra ponny, Billy The Kid, en vit elegant  a-ponny, med lite transvestitdrag då han för det mesta va klädd i rosa, växtes ifrån och Dottern va ponnylös.
Inget brinnande intresse för ridning fanns utan ibland ville hon rida lite smått.
Sträng moder som jag är tyckte hon kunde rida lite på de andra hästarna tills hon visste vad hon ville men då la sig plötsligt ponnypappan i
-Klart tösen ska ha en ponny.
Hästnet gicks  igenom bakifrån och framifrån, inget hittades som passade till plötsligt han va där
DENNIS THE MAN
Han hade vatt till salu lääääänge men Ponnypappan tyckte han va perfekt (mest prismässigt då)
Telefonkontakt med ägaren som bara hade möjlighet på lördagen samma vecka.. jag och den andre dottern skulle på tävling så de fick lösa detta själv!
Bil o släp lånades ihop och de begav sig till Kungsbacka.
Några timmar senare ringde han och va lite dämpad i rösten
-Vi köpte han ,han e med hem, men.... han e nog lite envis
-Provred hon,frågade jag
-Ja, men det gick inte så bra
-Varför köpte du han då
-Tösen skulle tvunget ha han ju ,sa ponnypappan med lite darr på rösten.
Resan hem gick bra sen börja alla äventyren med vår käre Dennis och jag tror inte att jag har svurit så mycket på nån eller nåt i hela mitt liv som jag har gjort på denna köttbulle.(Forts följer)

1 kommentar: