torsdag 26 augusti 2010

Flygande Köttbulle

Skolorna har äntligen börjat och det mesta går sin gilla gång!!
Träningarna har oxå dragit igång och i tisdags var det balett´träning alltid trevligt att träffa KRK.are
Onsdagen skulle de varit hoppträning men det blev inställd pga storm. Istället träna den stora tösen idag med sina ponnisar, det gick väldigt bra och hon är laddad inför helgens tävlingar!
Lillasyster har blitt förkyld och sa lite anklagande idag:
-Dennis behöver ridas!
Storasyster på ponny Nr 3 och iväg bar det, hoppa lite hinder och han fullkomligt flög över,denna lilla tjocka ponny är så otroligt duktig när han vill.....
Hon skulle avsluta med en galopp runt åkern
-Ta det lugnt skrek den ömma modern
-KOM IGEN DENNIS: skrek den stora dottern
Och då for han iväg ,köttbullen fullkomligt flög iväg, nudda knappt marken, flög som en jä...... kanonkula!
Dottern skratta och ponnyn öka, men det gick vägen denna gången oxå och alla överlevde.
Sen skulle Monsterbebis ha lite mat o kärlek och vi stod och kela med honom när dottern säger med en glansig blick:
-Mamma, vi kan inte sälja honom, han e ju som ett syskon för mig!
Hur kan man nu få det för sig att man e syskon med ett föl?????
Har hon varit för mycket i stallet?
Börjar hon tycka jag liknar en gammal märr?
Har hon börjat knarka ändå?
Eller älskar hon fölis lika mycke som sin syster?
Fick inget svar på det men tänkte på en händelse som inträffa på morgonen när jag skulle ta ut hästarna (Det ligger liksom på min lott mannen har helt tappat tråden)
Tar ut Sprayen ur boxen han fullkomligt dyker ner i en spann som stod på golvet o börja käka och jag hör mig själv säga med ett konstig röst
-Men Sprayen då sluta nu!
Hadde inte hört den rösten sen högstadiet, när vi kan kolla honom Pelle(som säkert nu e skallig o lönnfet ev nyskild och på väg in i familj 3) men som då va fullkomligt underbar...... tog min väska och spola ner den på dass och denna hopplöst förälskade varelsen med det annras så italienska humöret säger:
-Men Pelle sluta nu!
Börja fundera på detta i bilen o blev full i skratt:
Inte kan jag väl ha blitt kär i en ponny?
Mossan e kär i en ponny och syster tror hon e släkt med ett föl!
Känns som om vi behöver åka bort ett tag...........................

1 kommentar:

  1. alltså din blogg är helt underbar. Får mig ett gott skatt varje gång du uppdaterat. Vi saknar er i vårt liv. kram Anne & Alex

    SvaraRadera