måndag 16 augusti 2010

Ballerinatävling

Mrs X dök upp som lovat idag igen!
Vi tog oss ut över vidderna för att leta upp monsterbebisen!
Han såg oss, stanna upp, funderade ett tag , tog ett klokt beslut att verka lite snäll mot Mrs X som med van hand koppla på grejerna, och jag fick ta mammahästen igen (Yippy)
Vi promenerade en stund med honom kolla så broms o back funka,sen sa Mrs X:
-Nu e de din tur!
Började genast stamma fram en förklaring om högt blodtryck och dåligt hjärta!
Fick en blick och en longerlina,Varsågod, jag e bakom dig!
(Vad hjälper det att månniskan e bak om mig när värstingen e framme hoss mig........)
Men vi överlevde allihopa, och Mrs x sa: Jag kommer imorgon!!

Sen hade döttrarna flätat o borstat på våra gentlemän i stallet.
Nu va det tid för KM i balett.
De var väldigt vackra (ponnisarna alltså)o så bar det iväg!
Har aldrig riktigt förstått mig på det här med balett, i form, ur form, under tygeln, bakom tygeln,ej stadig,mot handen!
Måste va bättre att en häst går mot handen,än att den går från foten!hahaha
Det gick bra för döttrarna
1minimästare och 2 andra-placeringar med hem!!!
Bra kämpat!!!

1 kommentar: