söndag 15 augusti 2010

Monsterbebis

Vi har i vår hage en bebis på 3 månader, han bits sparkas och allt annat som gör ont!!
Han heter Poppelhagens Noblezze, och är fölet som Gud glömde.......
Igår fick jag nog när han hoppa på sin gamla mamma o hängde där som ett pucko,vägra  gå fram och sprang bara runt på bakbenen och kicka med de långa frambenen....
Som alltid försökte jag snabbt fundera ut en lösning på problemet:
1;Hästnet, betala för 1 hämta 3 billigt,,,,
2Jaktsäsongen börjar snart kan staketet gå sönder hm fölet misstänkt likt ett rådjur........
3:Restresa så e allt bra när jag kommer hem
4: Ringa nån som kan
Det blev nr 4, Mrs X anlände hit idag på fm,longerlina piska o ett glatt humör
Jag blev tilldelad grimskaft och en mammahäst pust skönt
Efter 5 min visste fölis att man skulle hålla sig efter damen i täten, helt fantastiskt
Nu går vi en runda skriker damen ifråga
Jag försökte undvika detta genom;
1: Alla de andra hästarna har fått kolik just nu
2: Militärövning från hela sverige på den platsen vi skulle gå
3: Tror jag bröt foten precis
Gick inte bra Mrs x genomskådade mina tappra försök att dra mig undan och vips var vi ute o promenera med fölis. Han va jätteduktig verkligen.
Va bra sa jag då va detta löst nu då men icke
JAG KOMMER IMORGON IGEN SA MRS X MED ETT LEENDE. FORMA DET SOM FORMAS KAN !

2 kommentarer:

  1. Hej Tudde!

    Detta låter som om det kan bli en spännande följetong....!
    Jag kommer att följa dig....
    Och du,ge inte upp hoppet om fölet som gud glömde!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  2. superfin blogg. jag tittar gärna in här igen. kram anne

    SvaraRadera