måndag 14 februari 2011

Nått har gått galet.......

Jag förväntade mig givetvis en direkt förändring när Lillskit blev en DET. Jag hadde nog litta fel, tror jag har blitt lurad.
Lilla vetrinären sa:
-Det kommer att svullna upp lite, hela paketet liksom, ska bli som en grapefrukt!

Vi har en melon, börjar fundera på om hon operera in fler kulor bara för att se hur länge en sliten ponnymamma står ut ,innan hon ringer den vita bilen med korv på, där personalen lockar in odjuren med morötter........det e nära nu......mycket nära.
Märker ingen skillnad alls, trodde jag skulle få en liten ängel som e glad när han ser mig o viftar lite på svansen men inte blev det så inte.
Han e precis lika superjävlig som han alltid har varit, ständig kamp om att få på kjedjan innan vi ska gå ut, hoppar fortfarande rundor på 1 eller möjligvis 2 ben, suck, varför..........
Träningarna har kommit igång nu för döttrarna, kul e ju det, hoppträning med Djävulens ponny, Dennis The man, som för tillfället är lite rund om magen fick en uppsträckning av hoppetränaren:
-Han behöver gå ner 50 kg , minst,sa hon med en menande blick mot mig.

Jag kan väl inte hjälpa han e tjock, tänkte jag. han tuggar ju själv den lille klumpen, så lätt e de inte o banta, jag vet......
Men lite senare tänkte jag om, klart han ska banta o komma i fin form till det e tid med lilla badbyxan på han.
Drog ner på maten rejält och så fick han snällt gå med de andra pågarna som jagar på han rätt så bra och i den hagen e de inte fri tillgång till hösilage..........
Efter en dag med sitt nya liv va det stopp:
KL 6 på Morgonen börjar det med att jag har lillskit  på väg ut och då hör jag en häst som galoppar inne i det andra stallet o en en tosig C som kommer efter galandes:
-Mamma han e Gaaaaalen!!!!!
Då har Lille Lucifer tryckt undan eller rättare sagt sprungit över C när hon skulle in o sätta på täcket  på honom, han springer runt som en rabises-smittad vampyr o skriker MAT MAT MAT JAG VILL HA MAT
En spann plockas fram i rask takt och Lillskit hänger på bakom mig i linan fullständigt chockad över att det e nån annan som spelar över än han och är otroligt sammarbetsvillig på att fånga in den korpulenta fullständigt galne B-ponny på diet Forts Följer

1 kommentar:

  1. hej ni glada i poppelhagen. Man kan inget annat än skratta när man hör om allt hos er snälla kan ni inte videofilma en dag kunde varit roligt att se i verkligheten oxå

    kram på er/// matilda

    SvaraRadera