torsdag 2 september 2010

Vi har kulor!!!

Tänk att man kan bli glad för något som man inte har behövt på 40 år!!
Mrs X titta misstänksamt på Bebis sist hon va här:
Kulorna e nere, sa hon med bestämd röst.
Kulorna tänkte jag ,vad snackar hon, om de e bit till jul ,kan inte hänga fram de nu!
-Hans kulor , sa hon o peka på fölis...
-Jaha ,sa jag som jag inte har pratat om något annat  än kulor i hela mitt liv1
-De e bra, sa hon med kort röst
Tänkte jag Kollar med vetrinären när hon e här, sa lite bestämt
-Tycker  kulorna ser ut att va nere, stämmer det?
-Får jag känna? frågar hon
Varför frågar människan mig om hon får känna, tänkte jag ,fråga han.....
Känn på du, sa jag och begav mig med raska steg ut ur hagen där jag har täckning så jag kunnde ringa 112.
-Jajamensan de e nere sa hon med ett leende.
-Va bra sa jag då kan vi kastrera på studs tyckte jag men se det gick inte!!
Mrs x dök upp idag, vi hade stallträning med monsterbebis,in i stallet utan mossan och så borsta stordotter igenom odjuret, sen skulle fötterna lyftas, gick väl rätt bra om man inte e så noga med hur många hovar som e uppe samtidigt!
Sen fråga Mrs X,
Fråga du vetrinären om kulorna?
-Japp, sa jag de e nere.
-Lyllans dig då, sa hon med lite bitter röst ,min  unghingst e 1,4 år och inte en kula så långt ögat ser! De e dyrt att operera ,sa hon.
YIPPY, vi har nåt som inte MrsX har, VI HAR KULOR OCH DE KOSTA INGET!!!!

1 kommentar: