söndag 19 september 2010

Förminska hästantalet

Nu har jag visst glömt av att jag är en bloggare, sånt måste ju uppdateras.... så nu kör vi mycket har hänt!!
Kloka beslut (tror vi)har fattats i Poppelhagen.
Vår lilla prinsessa ska säljas då Dottern har kommit på att hon är för lång!
Sista träningen hoppa hon gudomligt, när vi gick ut sa dottern;
-Det va jag!
-Va då?
-Det va jag som gjorde det.....
15897548 tankar for genom denna ponnymammas skalle:
* Va hon den tionde medlemmen i helikopterrånet?
* Rånat banken eller hööks?
*Kastat tuggummi på läraren?
-Det va jag som rev bommen med min fot, sa hon.

Häst nr 2 som ska säljas är: MONSTERBEBIS
Mrs x stack på semester inte hört ett ljud från henne på länge........ tror det e kulorna som ställt till det....
En vacker dag när jag titta ut Stordottern red på sprayen, dennis o Minty i hagen o va fxxxxxn gör Monsterbebis där då. Sprängt staketet sprungit in till mina söta ponnisar och fullkomligt höll på att reta gallfeber på dessa 2 stabila varelser. De två goda mödrarna lyfte icke huvuden för att kolla var han va, tror de lekte storkar : Om vi  står alldeles stilla och låtsar att vi inte ser han kanske inte han hittar tillbaka till oss.................
Ponnypappan sa
-Du borde kanske göra nåt!
-Okej ,sa jag har du nåt förslag?
-Du borde kanske skynda dig!
Det streta emot i hela kroppen o jag tänkte som märrarna: om jag inte skyndar mig reder det nog till sig..
NOT
De 2 goda b-ponnisarna böjade planera ett motangrepp,jagade monsterbebis tillbaka mot sin hage
Och då fick den lille skiten fart, ack va han sprang och avsluta det hela med ett gigantiskt hopp in till mossorna igen som lite disträ lyfte på huvudena o skulle se lite coola ut men egentligen tänkte de:
-Skit oxå han hitta oss igen........................
De va då nästa kloka beslut kom:
Vi säljer fölis!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar