onsdag 8 september 2010

Rutig häst

C hade en kompis med sig hem från skolan idag, kom ett sms till mig
-Kan vi ta in den gula hästen??
När jag kom hem kolla jag in i stallet,  BIMBOVARNING, BIMBOVARNING
Denna lilla gula söta varelse hade förvandlats till en poppig tonåring med tottar och glitter o glamour,
o det värsta av allt va att hon fullständigt ÄLSKA DETTA den lilla hästen......
In med  den rutiga hästen (Spray), han e den värsta häst jag har sett till att ställa till den i en box, han fullständigt vänder upp o ner på den, skiter en hög sen tror jag han hoppar upp på kanten, och slänger sig ner i högen och sprallar!
Läste om halmpellets som skulle va bra, iväg och köpte en hel hög med detta och öste ut,C var alldeles förstörd:
- Mamma, han kommer att glatta runt där inne o slå ihjäl sig.
Hm tänkte jag o börja räkna hur många hästar  jag då hadde kvar......
Men han överlevde, på morgonen såg han väldigt lyckligt ut, men fullständigt rutig på hela sidan, och luktar väldig konstigt....och hans box ser numera ut som en kattlåda........
Baletträning på kvällen in med den rutiga hästen o iväg.....
Efter 325 påpekande på C,s armbågar ,kom en annan ponnypappa, vi kan kalla honom Pappa Y, på det strålande iden att de hade nån grej som reglerade rätt sits och han galopperade iväg o hämta
Försökte lite stilla påpeka att det är förbjudet att binda fast barn, och sa till C
-Jag är fullständigt oskyldig till detta (det är ju ändå jag som bor tillsammans med denna varelse och den kan bli arg)
En grej kopplades på dottern typ sån de band fast Lector Hannibal med och vips så va armbågarna där de skulle, ITS MAGIC!                                                               
När lektionen led mot sitt slut uppmande tränaren:
-Lägg nu ner hästarna och låt de bli låga!
Varav eleverna hoppa av djuren, liner om benen o fällde sina hästar, plocka fram verktygen o koppla bort nedersta delen av benen upp med pållarna igen o vips va de låga....................

1 kommentar:

  1. Om hästen är låg behöver du ingen släp nu, bara lasta in i koforten på bilen ;)

    SvaraRadera