onsdag 25 april 2012

Galen hobby!
C fick för sig att det skulle göras ett hål i sin kropp.Vi drog iväg till en tatto/piercing studio och träffa på en skum filur!
Han hade som hobby att hänga upp sig själv i krokar i rygg och ben!
-Varför, frågar en totalt novis ponnymamma.
Adrenalinkick svarde filuren som gladeligen drog ner brallan och visade hålen i benen och på ryggen som krokarna hade orsakat.
Tänkte glatt på väg  hem att vår hobby är så normal och det kändes verkligen bra!
Nämde i forbifarten för Lillskit vad den skumme filuren berättat och tänkte inte mer på detta!
På kvällen när Lillskit skulle gå n kom han förmodligen på vad filuren hade sagt för på nåt ofattbart sätt reser sig Lillskit rakt upp i himlen skakar litta på sitt vackra huvud och vi fortsätter den långa färden in.
När grimman plockas av ser jag till min fasa att karbinhaken lossnat och tryckt sig rakt igenom lillen kind.Han ville så gärna va som de stora pågarna och pierca sig.......
De va bara för ponnymamman att lossna på kroken, kändes som man fångat storgäddan,när kroken lossnat uppstod blodvite,garanterat 5 droppar av Lillskits värdefulla blod-
Vetrinär tillkallades, tyckte verkligen hon tog mig på allvar i telefonen o prata om ev pencilin mm
När hon dök upp titta hon å den lille, en gång och en gång till........
Shit asså tänkte jag detta e nock farligt
Sen titta hon igen och sen på mig med en halv skum blick och utbrast:
.Detta behöver vi icke göra ett dugg med det har nästan läkt ihopa redan.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar